Hout
Tweede graad BSO
Tweede graad BSO
LEERPLAN SECUNDAIR ONDERWIJS
LICAP – BRUSSEL D/2006/0279/054
(vervangt het leerplan D/1998/0279/053 met ingang van september 2006)
ISBN 978-90-6858-697-8
1.1.1 Elementair machinegebruik onder begeleiding voorbereiden en linken met enkele basismechanismen. (Vanaf doelstelling 14)
Zodanig dat zij zelfstandig aan het werk kunnen en zelfstandig leerstof kunnen verwerven en verwerken en met leuke oefeningetjes kunnen herhalen en toetsen. Op de pagina: Ik ben er niet, spreek ik mijn lln. persoonlijk aan in geval dat ik afwezig ben. Niet alleen bij afwezigheid maar ook ter ondersteuning van de lln. als zij thuis aan het werk zijn. Bijvoorbeeld d.m.v filmpjes of ander beeldmateriaal om zaken te verduidelijken en aanschouwelijker te maken. En zeker ook om na het doorlopen van bepaalde leerstof, de lln. op de blog oefeningentjes/spelletjes te laten maken om te herhalen en om te toetsen in hoeverre ze de leerstof al beheersen. Ik houd hierbij rekening met de volgende didactischeprincipes: Activiteitsprincipe Differentiatieprincipe Herhalingsprincipe Belangstellingsprincipe Aanschouwelijkheidsprincipe Ik pas de volgende werkvormen toe: Individualiserende werkvorm ivm zelf studie/onderzoeken. Spelvorm door integreren van herhalingen/toets spelletjes |